Nicklas Bendtner indtager hovedrollen i Opels nye reklamekampagne

Fodboldfans er vant til at se Bendtner på banen, nu reklamerer han også for Opel. Foto: Shutterstock

FCK-angriberen Nicklas Bendtner viser en ny side af sig selv i Opels reklamekampagne, som netop er blevet lanceret på TV og de sociale medier. Bendtner optræder i rollen som interesseret kunde hos Opel. Men er den kontroversielle fodboldspiller og mediepersonlighed overhovedet fornuftig nok til at køre i en Opel, som mange danskere ifølge et omfattende studie forbinder med både kvalitet og pålidelighed?

Nicklas Bendtner er flere gange landet på forsiden af de kulørte blade - på godt og ondt: Som succesfuld fodboldspiller og som notorisk bad boy, der igen og igen havner i mildest talt uheldige situationer. Det er nemlig ikke gået mange danskeres næse forbi, at Bendtner har både domme for spirituskørsel og vold på sit CV. I Opels nye reklamekampagne viser Nicklas Bendtner dog en overraskende side af sig selv, hvor humor er i fokus:

”Men hvordan skaber man interesse for det fornuftige valg med et blink i øjet? For at blive i fodboldterminologien, så lå svaret lige til højrebenet: Ved at bruge kontraster, der på humoristisk vis understreger de fornuftige kvaliteter ved en Opel”, udtaler Marianna Sabotkovska i en pressemeddelelse.

Opel har længe overvejet, hvordan kvalitet, komfort og pålidelighed kan formidles på en selvironisk måde. Særligt selvironi er nemlig en stor del af den danske kultur ifølge Marianna Sabotkovska. Man kunne opfatte valget af Nicklas Bendtner som kontroversielt. Men omdrejningspunktet i kampagnen er netop modsætningsforholdet mellem Bendtner og Opel. Marianna Sabotkovska uddyber:

”Vi ved, at danskerne anser vores biler for at være det fornuftige valg. Opel står for kvalitet, komfort og pålidelighed, hvilket er rigtig positive egenskaber, som vi gerne vil formidle videre”, udtaler Opels danske marketingdirektør, Marianna Sabotkovska, i pressemeddelelsen.

Den første af flere reklamefilm med Nicklas Bendner i hovedrollen er allerede set mere end 110.000 gange på Opels Facebook side og har fået mere end 1.300 positive emoji-reaktioner. 

Man kan se den underholdende reklamefilm med en selvironisk Nicklas Bendtner her:      

Opel - Det fornuftige valg